ROBERTO
SÁNCHEZ CABRERO
Publicaciones (75) Publicaciones de ROBERTO SÁNCHEZ CABRERO
2024
-
Design and validation of the classroom climate for an inclusive education questionnaire (CCIEQ)
Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 5
2023
-
Classroom-situated willingness to communicate: student teachers of EFL in Spain
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 1, pp. 96-111
-
Cultural Awareness in Pre-Service Early Childhood Teacher Training: A Catalogue of British Cultural Elements in Peppa Pig
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
-
Current Trends in Music Performance Anxiety Intervention
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
Debilidades del desarrollo profesional docente en el modelo educativo español mostradas por la crisis Covid-19
Revista Ciencias Pedagógicas e Innovación, Vol. 11, Núm. 1, pp. 35-46
-
Gender-Differentiated Perceptions of Teaching among Preservice Teachers of Secondary Education
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
La (No)Evolución de la formación inicial de los profesores de primaria en España en los últimos 40 años vista a través de TALIS
Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 400-430
-
Las escuelas de ocio y tiempo libre en España: estudio correlacional de los contenidos formativos transversales
Revista colombiana de educación, Núm. 87
-
Percepción diferenciada de la docencia según género entre futuros docentes de educación secundaria en España
Interculturalidad, inclusión y equidad en educación (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 425-434
-
Uso del lenguaje inclusivo en el entorno académico: percepciones de futuros docentes en formación
Agenda 2030: teoría y práctica: una mirada constructiva desde la academia (Los Libros de la Catarata), pp. 113-126
2022
-
A Chaid Tree approach to motivation and academic performance in second language learning
International Journal of Innovation and Learning, Vol. 33, Núm. 1, pp. 120-136
-
Academic impact of sudden and unforeseen changes in the learning environment due to the COVID-19 pandemic
International Journal of Innovation and Learning, Vol. 32, Núm. 4, pp. 380-396
-
Adquisición de competencias digitales basadas en el DigComp en jóvenes formados en ocio y tiempo libre
Teknokultura: Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol. 19, Núm. 2, pp. 123-132
-
Measuring the Relation between Academic Performance and Emotional Intelligence at the University Level after the COVID-19 Pandemic Using TMMS-24
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 6
-
Perfil y percepciones de los estudiantes del Máster universitario en formación del profesorado de educación secundaria en España
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 71-83
-
Perspectives on the Effectiveness of Madrid’s Regional Bilingual Programme: Exploring the Correlation between English Proficiency Level and Pre-Service Teachers’ Beliefs
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
Relationship between emotional motivation and academic performance in second language learning
International Journal of Evaluation and Research in Education, Vol. 11, Núm. 3, pp. 1524-1533
2021
-
Análisis del impacto de la observación de la actuación docente en el desarrollo profesional de los docentes de enseñanza obligatoria
Revista Inclusiones: Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, Vol. 8, Núm. 3, pp. 278-298
-
Dataset of factors impacting second language learning from Teachers' experience
Data in Brief
-
E-Assessment in E-Learning Degrees: Comparison vs. Face-to-Face Assessment through Perceived Stress and Academic Performance in a Longitudinal Study
Applied Sciences, Vol. 11, Núm. 16, pp. 7664